Dagens trupp i poolspelet hemma i Varnhem!
2019-10-27 17:26
Nojda spelare och ledare efter matcher mot IBK Lidköping och Skara IBK
Efter höstens träningar var det dags för första poolspelet och matcher med målvakt och 3 utespelare. Vi mönstrade 10 spelare och delade upp killarna i lag Tilda med Anton som målvakt i första matchen mot IBK Lidköping, Adrian, Leo, Elliot och August som utespelare! Lag Kristoffer med Malte som målvakt, Alfred, Lukas, Noel och Emil som utespelare även de mot IBK Lidköping som vi bytte motstånd efter varje period. Många mål i båda matcherna, fin fint spel och massor av räddningar! Vi spelade och kämpade kanon, alla fick mycket speltid och som tur var hade vi ju en avbytare i varje lag.

Vi fick vila lite och käka lite, många passade på att besöka kiosken när IBK Lidköping mötte Skara IBK och sen var de dags för en ny match!

Lag Tilda hade nu Elliot i målet och en avbytare, lag Kristoffer hade Emil i mål och en avbytare, vi mötte nu Skara IBK. lagen gjorde mål i alla 3 perioderna även den här matchen och de gjorde ju Skara IBK också! Nästan ändå bättre spel och killarna lyssnade bra på både sina ledare och dagens 3 domare ( Timmy, Kristoffer och Jim från Varnhems IF´s seniorlag), nu tränar vi vidare innan nästa poolspel som blir borta i Lidköping lördagen den 9 december.