Marcus Erlingfors förstärker innebandyherrarna!
2018-11-14 11:08

Fyra matcher spelade och idel förluster såhär långt. Laget jobbar på bra på träningarna och kämpar hårt för att vi ska bryta förlustsviten. Samtidigt har vi fått in ny energi i laget, bl.a. genom vårt senaste nyförvärv, Marcus Erlingfors.

Marcus har representerat Varnhem tidigare i karriären, även om det nu är några år sedan. Han har Skara IBK som moderklubb och det var också där som han spelade senast.

Namn: Marcus Erlingfors.

Ålder: 21.

Position: Forward.

Klubbfattning: Left.

Moderklubb: Skara IBK.

Senaste klubb: Skara IBK.

Välkommen tillbaka till innebandyn och Varnhems IF, Marcus!

Tackar!

För de som inte känner till dig, vem är du som person?

Hetlevrad och vinnarskalle på planen. Utanför en lugn och social idrottsnörd.

Vad är dina styrkor som spelare?

Mina styrkor är väl främst ett vasst skott och ett hyfsat spelsinne. Defensivt finns det mycket att jobba på.

Vad kommer du bidra med på planen?

En bra inställning samt förhoppningsvis några mål, eller assist.

Vad har du för mål med säsongen?

Målet är att försöka ta sig tillbaks upp i div 3. Annars bara försöka göra det så bra som möjligt och hjälpa laget.

Avslutningsvis, efter en trög säsongsstart, när kommer vår första 3-poängare?

Har ju inte sett någon match än, men det ser ju bra ut på träning och hemmafacit ser ju än så länge starkare ut än borta, så jag tror att första 3 poängen ramlar in på söndag!

Tränarnas kommentar:

Vi är givetvis jätteglada över att kunna knyta Marcus till oss. Marcus har varit med och tränat ett tag och kommit in med härlig energi och positivitet. Det blir ett bra tillskott i en trupp som fortsätter växa, vilket givetvis är bra, inte minst då vi åkt på en hel uppsjö med skador under säsongsinledningen. I ”Erling” får vi in en kille som går hårt på mål och är jobbig för motståndarbackarna att hålla ordning på. Han är stark, har ett bra driv och är skicklig på att hitta avslutslägen med sitt kluriga skott.

Varmt välkommen!