Innebandyherrarna förstärker - Nyförvärv #1!
2019-09-16 13:53
Adam Billman är redo för nya utmaningar!

Säsongsstarten närmar sig, träningarna flyter på bra och intensiteten ökar.

Vi har ett gäng nyförvärv att presentera och vi börjar genast med nyförvärv nummer ett.

Först ut är en spelare som känner till Varnhem bra och representerat föreningen tidigare i karriären, ja faktiskt så sent som för 2 säsonger sedan.

Vi välkomnar Adam Billman tillbaka, efter en ettårig sejour i moderklubben Skara IBK. Adam har också en nyhet att avslöja...

Namn: Adam Billman

Ålder: 20

Position: Back

Klubbfattning: Left

Moderklubb: Skara IBK

Tjenare Billman och varmt välkommen tillbaka till kommunens vackraste innebandylag! Jättekul att ha dig här igen.

Hur känns det att vara tillbaka i Varnhem?

Det känns grymt att vara tillbaka efter ett kortare äventyr i Skara.

Efter många fina år mellan stolparna sadlar du nu om från målvakt till utespelare. Hur går tankegångarna där? Efter att ha varit målvakt sen 10 årsåldern, så kände jag att jag ville prova något annat.

Du har ju varit med och tränat med laget ett tag. Vad tycker du om laget?

Det är riktigt goa gubbar i laget och jag känner ju dom flesta i laget sedan innan, så jag känner att jag har kommit in i gruppen på ett bra sätt.

Vad kommer du främst att bidra med på planen?Förhoppningsvis så kan jag väll bidra med en laserfralla, eller två som Lagerman hade sagt. Sedan får man väl slänga in lite trashtalk någongång också.

Tränarnas kommentar:

Målvakt som nu sadlat om och testar på som utespelare! Det är inte det lättaste att göra, då man som ung sätter mycket av grunderna. Adam har såklart en del saker att jobba på, men är smart och snappar upp det som sägs och det vi tränar på, så vi tränare hoppas och tror på stor utveckling. Adam är också en riktig lagspelare och därmed en toppenkille att ha i laget.

Det ska bli spännande att följa dig i din nya position och vi önskar dig lycka till och varmt välkommen!

Forza VIF 🔴⚪️