Alexander Gustafsson förstärker innebandyns a-lag
2019-09-27 14:44

Nyförvärv nummer fyra och en comeback av en hemflyttad backgigant.

Vi ger er, Alexander Gustafsson.

Namn: Alexander Gustafsson

Ålder: 22

Position: Back

Klubbfattning: Left

Moderklubb: Skövde IBF

Hej Alexander och välkommen tillbaka till Varnhems IF! Hur känns det att vara tillbaka?

Tack! Det känns väldigt kul.

Roligt att återförenas med storebror Timmy?

Alltid roligt att komma närmare bror! Vi umgås ju mycket annars och står varandra nära, så det känns toppen!

Hur har tiden som Göteborgare varit?

Främst roligt! Stor omställning från en småstad i flera bemärkelser.

För de som ändå inte har koll på dig som spelare, vilka är dina styrkor på planen?

Oj, svår fråga. Jag försöker väl alltid kommunicera mycket på planen. Även bidra med god spelförståelse.

Vad tycker du man kan utläsa om lagets kvalitéer såhär långt?

Jag tycker det ser bra ut! Vi har höjt oss väldigt mycket bara under dessa 2-3 veckor jag har varit med, vilket är kul! Sen är det svårt att dra för stora växlar i jämförelse till motståndet som jag inte har så speciellt bra koll på.

Du som back stöter ju på en mängd svåra situationer i varje byte, men löser mycket tackvare din kyla med bollen. Om du får välja en i laget. Vem är jobbigast att ha jagandes i hasorna på träningarna och varför?

Det får man tacka för!

Jag hade egentligen valt två om jag fått, men jag får väl säga min broder då han aldrig ger upp. Det känns som att han orkar hur mycket som helst ibland.

Nu blev vi ju väldigt nyfikna på vem mer du hade valt?

Joppe!

Tack och lycka till framöver!

Tack o bock!

Tränarnas kommentar:

Tillbaka i Varnhem efter en sejour med jobb i Göteborg, där han lirade lite innebandy i Älvstranden (div2) första året.

Spelskicklig back/center, som är lugn med boll, kryddat med fin speluppfattning och en hundraprocentig inställning. Han ställer också krav på sin omgivning. Alexander är en grym lagspelare som kommer höja moralen i hela laget.

Forza VIF 🔴⚪️