Lite bilder och rapport från söndagens seriespel!
2019-12-15 23:32
Signerat Fatma Gutic
Dags för den uppskjutna matchen mot Fröjereds IF och med denna rundan har vi mött alla lagen i serien en gång och sen vänder alltså serien med en runda till.

•  Vi mönstrade nästan fullt lag och det var fokus från början!
  •  Vi tar ledningen genom Mergim som totallurar målvakten i den första matchminuten 1-0.
  • Vi utökar till 2-0 genom Noah som avslutar otagbart högt i målet.
  •  3-0 kommer på en frispark som Rigelt placerar in snyggt.
  •  4-0 sätter Jesse efter ett snyggt utkast av Johan i kassen.
  •  Sen är det många inblandade och fint lir av hela fyran innan Martin sätter 5-0 som blir halvtidsresultatet.
En riktigt bra halvlek med Johan som tar allt och ofta serverar sina medspelare fina chanser med sina utkast. Fröjered var inte ofarliga och med lite mer kyla kunde det varit en klart målmässigt jämnare match.

Nu vet vi ju inte vad som sades i omklädningsrummen men om första halvlek var bra från vår sida var andra halvlek ingen höjdare, vi drabbades dessutom av nya skador och hoppas de inte var så allvarligt för Abel G, Mergim S och Johan???

•  Som vi redan skrivit startade Fröjered bäst, vi hade inget drag i laget och Fröjered som skulle haft utdelning i första halvlek fick det nu istället, de reducerade till 5-1 och 5-2 med bud på mer innan hemmalaget tog sin timeout.
  •  Lite direktiv och stabilitet som gav resultat med ett snyggt 6-2 mål genom Fisnik.
  • Fröjered tar också sin timeout och börjar sen med Jokerspel, något som vi brukar gilla och det blir en svängig match. vi gör 7-2 genom Arnes, 8-2 genom Jesse och det fanns gott om chanser till mer.
  • Fröjered reducerar till 8-3 innan Fisnik fastställer till slutresultatet 9-3
Vi tackar Fröjereds IF, domarna, publiken, Mattias D och Robban S som skötte sekretariatet och Mehdi som löste kiosk och entrén på ett utmärkt sätt.

Vi har nu en match kvar innan några dagars juluppehåll och just nu är vi i serieledning men tabellen och serien är väldigt jämn, alla lagen har tappat poäng och alla har ju också tagit poäng så det kommer krävas bra närvaro på träningar och att alla är tillgängliga för spel om det ska gå vägen???

Vi hoppas flera är klara för spel redan på fredag då Götene Deportivo kommer på besök!

Over and out Jokern mfl