Dennis Thulin förstärker Varnhems IF!
2018-08-20 10:58
Dennis Thulin ansluter till truppen!

Vi fortsätter vårt arbete med lagbygget och det är dags att presentera ett till nyförvärv.

Dennis Thulin väljer spel i Varnhems IF stundande säsong. Dennis, (mer känd vid sitt efternamn, Thulin) har Skara IBK som moderklubb och det är också den enda klubben han representerat i seriespel i sin karriär. Totalt har det blivit 9 säsonger i grannklubben genom åren. Nu är det för Dennis del alltså dags att återuppta innebandykarriären igen och valet av klubb blev nu Varnhems IF.

Namn: Dennis Thulin.

Ålder: 27.

Position: Forward.

Klubbfattning: Left.

Moderklubb: Skara IBK.

Välkommen till kommunens ädlaste förening, Dennis Thulin!

Hur kommer det sig att valet föll på Varnhems IF?

Tackar! Jag har flera kompisar i laget, så valet var ganska självklart.

Är du taggad?

Jag är taggad och jag hoppas att konditionen tar efter!

Kan du berätta lite för oss vem Dennis Thulin är?

Jag är en 27-årig man från Skara. Jag jobbar på Ica i Axvall. Bor ihop med min sambo Monika och vår hund!

Vad har du för förväntningar på dig själv kommande säsong?

Förväntningarna är just nu låga då jag knappt orkar ta mig runt planen, men när konditionen sitter kommer säkert resten.

Vad har du för största styrkor i ditt spel på planen?

Mina styrkor är att göra mål, ofta från ganska konstiga vinklar.

Har du något roligt innebandyminne du kan dela med dig av?

Alla turer till Gothia Cup, men framförallt året vi vann.

Tränarnas kommentar: Vi är givetvis jätteglada att knyta till oss Thulin! Han är en riktigt bra kille att ha i laget. Hans styrkor sitter i spelet med boll, med bra teknik, fint spelsinne och en stor förmåga att hitta fram med de svåra passningarna. Nu ska vi jobba med konditionen ordentligt, så kommer Dennis visa formen lagom till serien startar. Varmt välkommen, Thulin!

Förlust mot Lockerud U!2018-11-05 19:28
Truppen just nu! 2018-06-21 23:21