Målvakt förstärker innebandyherrarna!
2019-09-18 16:16

Då var det dags att presentera nyförvärv nr 2.

Förra säsongen hade vi totalt tre målvakter som representerade oss i matchsammanhang under säsongen. Albert gick som bekant sönder redan i seriepremiären, men är nu i träning igen. Sebbe, som stod majoriteten av våra seriematcher, satsar i år på domarkarriär och kommer bl.a. att i första hand stötta och bistå tränarstaben från sidan. Detta samtidigt som Tobbe är nyopererad och missar hela säsongen.

Med anledning av detta har behovet av en ny målvakt varit en prioriterad fråga och det är med glädje vi nu presenterar vårt andra nyförvärv för säsongen:

Namn: Dennis Svensson

Ålder: 27

Position: Målvakt

Moderklubb: BK Halna

Vi säger hej och välkommen till Dennis Svensson!

Dennis, som är innebandyfostrad i Halna, gör nu en ny satsning på sin målvaktskarriär efter flera års frånvaro. Han kom in sent under förra säsongen och var med och tränade med laget och är nu redo för hetluften igen.

Varmt välkommen till Varnhems IF, Dennis!

Hur känns formen såhär några veckor innan serien drar igång?

Formen känns bra. Jag har lite saker att jobba på, men det kommer mer och mer för varje träning nu.

Lite kortfattat, vem är Dennis Svensson?

Jag är en positiv person, som jobbar hårt och gör allt för att bli bättre.

Vilka är dina styrkor som innebandymålis?

Mina styrkor är att jag är lång och täcker mycket av målet.

Tillsist, vem har det lurigaste skottet i laget?

Lurigaste skottet har Alush.

Tränarnas kommentar:

Dennis är en stor, men rörlig målvakt som gjort comeback inom innebandyn, efter flera års uppehåll. Han har utvecklats mycket redan under försäsongen och har långt kvar till sin fulla potential. Tränarstaben ser en mycket stark målvakt, som är målmedveten och med ett stort driv att utvecklas.

Tack och lycka till framöver, Dennis!

Forza VIF 🔴⚪️

Förlust mot Lockerud U!2018-11-05 19:28