Då kommer det lite bilder och rapport från lördagens DM-slutspel i Grästorp!
2019-12-15 23:02
Lite bilder signerade Fatma Gutic
Vi kvalade alltså in som ett av 8 lag till DM slutspelet och fick här möta Äspereds IF, Trollhättans FK och Borås AIK i ett gruppspel där ettan och tvåan skulle göra upp om medaljerna.

• Vi mötte Äspereds IF i första matchen och startade lite passivt och det var tyvärr Äspered som tog hand om ledningen 0-1 och ökade sen till 0-2 innan vi fick igång spelet och tryckte på för allt vad som gick! Vi reducerade genom Arnes Balic och hade väldigt många chanser till kvittering men bollen ville inte in och det slutade med en förlust 1-2 trots oerhörd press sista 10 minuterna.
  • Andra matchen var mot Trollhättans FK som vi kikade på efter vår första match och bestämde då för vilken taktik vi skulle välja! Allt gick enligt plan och matchen stod 0-0 efter 15 min gick vi så över till JOKER-spel och det gav nästan resultat direkt, vi gjorde ett nytt försök och spelade ut motståndarna så Abel G hade helt öppet mål att bara rulla in 0-1 och ledning med nån minut kvar av matchen. Tyvärr gjorde Trollhättans FK samma sak och även deras JOKER spel slutade med ett mål och matchen slutade 1-1.
  •  Sista matchen mot Borås AIK gällde det för oss att vinna med minst 4 mål för att sätta press på de som skulle spela matchen efter oss i vår grupp. Vi hade även fått en förstärkning i Enis Aliu som varit på Landvetter och kom sent. Vi startade med en tredje taktik och det funkade perfekt, vi gick snabbt upp till 2-0 som blev 3-0, 4-0 och även 5-0 som vi var nöjda med och hade i alla fall gjort vad som krävdes av oss, målskyttar blev Enis x 2, Noah x 2 och Martin x 1.
  • Nu räckte de tyvärr inte till finalspelet men vårt unga lag med Johan i mål,Ahmad, Emil, Rasmus, Martin, Noah, Jesse, Abel G, Arnes och sen även Enis visade fint spel i alla 3 matcherna. Extra stort tack till Ola som var med som både chaufför, massör och coach :).